kwietnia 05, 2022

[3/2022] Podsumowanie pierwszych miesięcy 2022 roku

Cześć!
Dziś przychodzę do Was z podsumowaniem pierwszych trzech miesięcy 2022 roku. 
Na pierwszy rzut może stosiki? Nie wiem, jak Wy, ale ja bardzo lubię oglądać wpisy o zdobyczach książkowych :) 

Zdobycze


Po lewej:
  • Kosmiczne zachwyty; Listy od astrofizyka; Kosmiczne rozterki - Neil deGrasse Tyson
  • Życie jest sztuką; Quiddditch przez wieki; Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć; Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć. Oryginalny scenariusz; Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć. Zbrodnie Grindelwalda. Oryginalny scenariusz; Gwiazdkowy prosiaczek; Ikabog - J.K. Rowling
Po prawej:


Po prawej:
  • Strażniczka; Nadpłomień; Niewidziani - Shannon Messenger
  • Rudiny Gorlanu; Płonący most - John Flannagan
  • Eragon; Najstarszy; Brisingr - Christopher Paolini
  • Smocza straż III; Wojna cukierkowa; Wojna cukierkowa. Awantura w salonie gier - Brandon Mull
Po lewej:
  • Ekstra rok z życia introwertyczki - Jessica Pan
  • Wielki Gatsby - F. Scott Fitzgerald
  • Łowca Legiona - Anna Kozińska
  • Gujcio - Steven Rowley
  • Miasto mosiądzu - S.A. Chakraborty
  • Człowiek o 24 twarzach - Daniel Keyes
  • Wybrańcy - Veronica Roth
  • Koniec maskarady - Samantha Shannon
  • Nevermoor. Przypadki Morrigan Crow; Wundermistrz. Powołanie Morrigan Crow - Jessica Townsend
  • Zabójstwo Rogera Acroyda; Samotny dom; Wigilia wszystkich świętych; I nie było już nikogo - Agatha Christie
  • Legenda o popiołach i wrzasku - Anna Bartłomiejczyk, Marta Gajewska
  • Maestro - Marcin Kącki
  • Archiwum Stiega Larssona - Jan Stocklassa
Cóż... Mam nadzieję, że mój chłopak nie czyta tego bloga, bo nie wie o co najmniej połowie tych książek, a nasze wynajmowane 30 m2 raczej się nie rozciągnie... 😂

Przeczytane lub też... WRAP-UP

Przeczytałam w
- styczniu:

  • Płonący bóg - Rebecca F. Kuang
  • Stowarzyszenie umarłych poetów - Nancy H. Kleinbaum 
  • Strażniczka - Shannon Messenger 
  • Pustka wietrzna. Polowanie na Morrigan Crow - Jessica Townsend 
  • Wygnanie - Shannon Messenger 
  • Za zamkniętymi drzwiami - B.A. Paris
  • Zaginieni z Księżycowa - Christelle Dabos 
  • Nadpłomień - Shannon Messenger
  • Tajemnica domu w Bielinach - Katarzyna Berenika Miszczuk 
  • Pałac Północy - Carlos Ruiz Zafón 
  • Ta, która musi umrzeć - David Lagercrantz 
  • Baśniobór - Brandon Mull 
  • Metro 2034 - Dmitry Glukhovsky 
- lutym:
  • Pamięć Babel - Christelle Dabos 
  • Echa nad światem - Chrestelle Dabos
  • Niewidziani - Shannon Messenger 
  • Śmierć pani Westaway - Ruth Ware 
  • Morderstwo w Orient Expressie - Agatha Christie 
  • Siła trucizny - Maria V. Snyder
- marcu:
  • Milczący zamek - Kate Morton
  • Nieposkromiona - Glennon Doyle
  • Normalni ludzie - Sally Rooney
  • Astrofizyka dla zabieganych - Neil de Grasse Tyson
  • Kółko się pani urwało - Jacek Galiński
  • Rebeka - Daphne du Maurier 
  • Łowca Legiona - Anna Kozińska
  • Wyspa Kociej Mgły - Anna Zamojska 
  • Kirke - Madeline Miller
  • Ze snu... - Maya M. Lancewicz
Przez większość lutego i połowę marca borykałam się z jakimś zastojem czytelniczym. Nawet nie wiem, czym był spowodowany. Stawiam na dłużącą się zimę i permanentny brak promieni słonecznych.

Jak Wasze pierwsze miesiące? Udane czytelniczo i życiowo? :) 

11 komentarzy:

  1. Wow, ale super. Jakoś się pomieścicie. Udane miesiące za Tobą. Oby tak dalej.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ta astrofizyka mnie zaintrygowała. W okresie nastoletnim astronomia to był mój absolutny konik numer 2 (po literaturze, rzecz jasna). Połączenie astronomii i dobrze napisanej książki było moim marzeniem sennym. Później już nie miałam czasu na poświęcanie się tej pasji, bo wybrałam klasę humanistyczną i takie studia, ale zawsze staram się być na bieżąco z odkryciami i wydarzeniami w przestrzeni kosmicznej. Zaskoczyłaś mnie, że też Cię to kręci.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chciałabym powiedzieć o astrofizyce to samo, ale u mnie w okresie nastoletnim ta ciekawość w zasadzie nie miała szans się rozwinąć, bo pani z fizyki dział o kosmosie postanowiła załatwić referatem. Ale na fali zachwytu Zmierzchem to wiedziałam, kiedy są pełnie i zaćmienia. Astrofizyka dla zabieganych jest świetna i trochę nie mogę się doczekać, aż zabiorę się za inne książki Tysona :)

      Usuń
  3. A, jeszcze spojrzałam, że przeczytałaś "Rebekę" - ja byłam zachwycona tą książką, tym utrzymywaniem napięcia bez jawnego straszenia i atmosferą, od której miałam dreszcze na plecach. Zaskoczyło mnie, że nie oceniłaś jej (w zakładce "przeczytane") zbyt wysoko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och, u mnie 6/10 to jest całkiem dobra ocena :D Ale przyznaję, że po Rebece oczekiwałam czegoś więcej, a raczej nie czułam tego podskórnego lęku, na który liczyłam. Trochę irytowała mnie główna bohaterka swoim zachowaniem, brakowało tylko tego, żeby zaczęła przepraszać, że żyje :)

      Usuń
  4. Wow, jakie ilości. Seria butikowe niezmiernie mnie zachwyca wydaniem.

    OdpowiedzUsuń
  5. Uuuuu! Ile świetnych pozycji. To musiał być udany miesiąc. :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam stosy książkowe. Zawsze cieszą oczy:) u mnie marzec czytelniczo wypadł marnie, ale nie robię sobie wyrzutów.

    OdpowiedzUsuń
  7. seria Zaginione Miasta mnie bardzo ciekawi:D
    chylę czoła takiemu stosowi lektur:D

    OdpowiedzUsuń
  8. Wielkie podsumowanie to fakt, ale nie przeczytałam ani jednego tytułu z wyżej wymienionych. Chociaż z pewnością coś sobie wybiorę.

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne książki! :D Masz tempo z czytaniem! Ja od jakiegoś czasu zbieram się do przeczytania Lustrzanny, ale jakoś mi nie idzie. Bardzo podobają mi się te wydania Agathy Christie. Przy okazji jestem arcyciekawa okładki tego Wielkiego Gatsby'ego!

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Let's read! , Blogger