maja 01, 2021

[4/2021] Podsumowanie miesiąca


    Cześć,

przychodzę dzisiaj z czymś, czego nie robiłam od baaaaaaardzo dawna, czyli podsumowaniem czytelniczym miesiąca i stosikiem książek, które w tym roku zamieszkały razem ze mną. Co jest w ogóle niesamowite, ponieważ ostatnią książkę dla siebie kupiłam pod koniec 2019 roku. Ale o tym za chwilę, teraz garść tytułów i liczb.

    Przeczytałam 12 książek, czyli 4892 strony, co przekłada się na ~163 strony dziennie. Chyba nie najgorzej, co? 

Lista przeczytanych książek:

    Przesłuchałam też jeden audiobook, czyli Folwark zwierzęcy George'a Orwella, chociaż lepiej byłoby powiedzieć, że dokończyłam go słuchać. Lepiej, żebym się nie przyznawała, kiedy zaczęłam ツ

    Najlepszą przeczytaną książką było It ends with us z oceną 9/10, a najgorszą Opowiadania Ernesta Hemingway'a, która w ogóle mi się nie podobała i dostała ode mnie 1/10. Średnia z wszystkich przyznanych przeze ocen to 5,30. 

    Spontanicznie wzięłam również udział w instagramowym maratonie z Harry'm Potterem. Ostatnio wracając z pracy pomyślałam, że już dawno nie czytałam HP, a na następny dzień okazało się, że taki maraton jest organizowany, co najwyraźniej było znakiem z nieba. Zdecydowałam, że podejmę się wyzwania przeczytania dwóch pierwszych tomów, a jeśli mi się uda to i trzeciego. Jednak od razu zastrzegam, że raczej nie będę pisała na jego temat opinii, bo HP kocham z całego serduszka i czytałam już serię tyle razy, że chyba nie jestem w stanie się obiektywnie wypowiedzieć.


    A teraz coś, na co wszyscy czekali, czyli stosik. Muszę powiedzieć, że poszalałam. Najczęściej są to książki z drugiej ręki, tylko dwie zostały kupione jako nówki-sztuki w sklepie wydawnictwa Muza. 

Po lewej od góry: Wołanie kukułki, Jedwabnik, Żniwa zła, Zabójcza biel, Niespokojna krew - Robet Galbraith; Cień wiatru, Gra anioła, Więzień nieba, Labirynt duchów - Carlos Ruiz Zafón; Morderstwo w Orient Expressie - Agata Christie; Opowieść podręcznej - Margaret Atwood; Zapisane w wodzie, Dziewczyna z pociągu - Paula Hawkins.
Po prawej od góry: Co nas nie zabije, Mężczyzna, który gonił swój cień, Ta, która musi umrzeć - David Lagercrantz; Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet, Dziewczyna, która igrała z ogniem, Zamek z piasku, który runął - Stieg Larsson; Więzień Labiryntu, Próby ognia, Lek na śmierć - James Dashner.

    W planie na nadchodzący miesiąc mam:

Złodziejkę książek i Dziwne losy Jane Eyre będę czytała ze względu na zdrapkę, o której już wspominałam. Miałam również ochotę na reportaż, więc na listę trafiły dwie książki z tego gatunku - Czy Bóg wybaczy siostrze Bernadetcie? i Jeden z nas.... Mindhuntera chcę przeczytać, ze względu na to, że ciekawi mnie, co dzieje się w umyśle psychopatów, poza tym oglądałam serial, a dopiero potem okazało się, że powstał na bazie książek. Zamek z piasku... i Labirynt duchów pojawił się w ramach kończenia zaczętych serii, a Nienawiść to połowa zemsty z powodu tego, że miałam lecieć do Aten, ale odwołali mi lot.

    Zapraszam Was do obserwowania mojego instagrama, gdzie jestem znacznie częściej niż tutaj. Możecie też podawać swoje loginy, żebym mogła Was znaleźć. Jeśli macie konto na LubimyCzytać.pl to też chętnie je poznam! :)

A jakie są Wasze plany? 
Pochwalcie się też swoimi wynikami!

PS. Właśnie okazało się, że Mindhunter to też literatura faktu, więc w moim TBR są aż trzy reportaże. 

4 komentarze:

Copyright © Let's read! , Blogger